Wybory sołtysów w Gminie Mielec zostaną przeprowadzone 6 października 2024 r. w godz. 8:00 do 17:00 w poszczególnych sołectwach.
Wybory odbywają się w siedzibie Komisji Wyborczej znajdującej się na terenie Sołectwa.
Kandydować na Sołtysa i na członka Rady Sołeckiej może każdy, kto posiada prawo wybierania i stale zamieszkuje na obszarze działania Sołectwa.
Zgłoszenie kandydata na sołtysa powinno zawierać: imię i nazwisko kandydata, oznaczenie z jakiego sołectwa kandyduje, oraz oświadczenie podpisane przez kandydata, że wyraża zgodę na kandydowanie.
Zgłoszenie kandydata na członka rady sołeckiej powinno zawierać: imię i nazwisko kandydata, oznaczenie z jakiego sołectwa kandyduje, oraz oświadczenie podpisane przez kandydata, że wyraża zgodę na kandydowanie.
Wybory przeprowadzą powołane przez Wójta Obwodowe Komisje Wyborcze w składzie: dwóch przedstawicieli sołectwa oraz pracownik UG Mielec
Kandydaci na sołtysów mogą do komisji wyznaczyć po 1 mężu zaufania.
Zgłoszenia kandydatów na sołtysa, członków rady sołeckiej, członków obwodowych komisji wyborczych oraz mężów zaufania należy składać w Biurze Rady Gminy Mielec, ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec, pok. 34, w terminie od dnia 9 września 2024 r. do dnia 20 września 2024 r. w godzinach pracy Urzędu Gminy.
Szczegółowe przepisy regulujące zasady wyborów sołtysów zawarte są w Statutach poszczególnych Sołectw.
Do pobrania: