^ do góry

Jesteś tutaj: Strona główna / Komunikat ARiMR o płatności dla małych gospodarstw
pobierz pdfa z artykułem
pobierz pdfa z artykułem
wydrukuj

Komunikat ARiMR o płatności dla małych gospodarstw

Data powstania: 2024-07-01 15:27
Data modyfikacji: 2024-07-01 15:29
Wytworzył: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa - Podkarpacki Oddział Regionalny

Dyrektor Podkarpackiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa informuje, że do 31 sierpnia 2024 r. rolnicy mogą ubiegać się o ryczałtową płatność dla małych gospodarstw, jeżeli łączna powierzchnia:

  • gruntów objętych obszarem zatwierdzonym dla podstawowego wsparcia dochodów posiadanych przez tego rolnika wynosi co najmniej 1 ha oraz
  • użytków rolnych będących w posiadaniu tego rolnika w dniu 31 maja 2024 r., wynosi nie więcej niż 5 ha.

Płatność dla małych gospodarstw zastępuje wszystkie inne rodzaje płatności bezpośrednich (podstawowe wsparcie dochodów, płatność redystrybucyjną, płatność dla młodych rolników, wszystkie płatności związane z produkcją oraz płatności w ramach ekoschematów). Jeżeli żądający przyznania płatności dla małych gospodarstw rolnik we wniosku o przyznanie płatności za ro 2024 ubiegał się także o przejściowe wsparcie krajowe (uzupełniającą płatność podstawową lub płatność do tytoniu) płatność ONW, ekologiczną, i rolno-środowiskowo-klimatyczną czy zalesieniową wówczas poza ryczałtem może otrzymać pieniądze z tytułu tych płatności.

Stawka płatności dla małych gospodarstw wynosi równowartość w złotych kwoty 225 ero/ha (w 2023 r. stawka wynosiła 1041,37 PLN/ha) powierzchni zatwierdzonej do podstawowego wsparcia dochodów. Należy zaznaczyć, że jeżeli rolnik składając wniosek o dopłaty bezpośrednie ubiega się jedynie o podstawowe wsparcie dochodów i płatność redystrybucyjną, to na pewno korzystniej bedzie wystąpić o ryczałtową pomoc dla małych gospodarstw.

Wniosek o przyznanie płatności dla małych gospodarstw można złożyć w terminie do 31 sierpnia 2024 r. w aplikacji eWniosekPlus za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych, wybierając we wniosku lub zmianie do wniosku załącznik: Z0296 - Wniosek o przyznanie płatności dla małych gospodarstw oraz dodać skan uzupełnionego i podpisanego Wniosku o przyznanie płatności dla małych gospodarstw, którego wzór dostępny jest na stronie ARiMR.

Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania rolnicy gospodarujący na niewielkich areałach będą mogli uzyskać wsparcie w uproszczonej formie, niewymagającej od nich spełnienia wszystkich warunków określonych dla innych płatności.

 
Autor: Pezda Łukasz
 
Ilość wyświetleń: 104




  • informacje dla rolników
  • BIP
  • EPUAP
  • Narodowe Siły Rezerwowe
  • Obsługa Osób Niesłyszących
  • podział gminy mielec na obwody i okręgi wyborcze
  • inwestycje i turystyka
  • Strategiczne Dokumenty dla Gminy Mielec
  • gospodarka komunalna
  • antykorupcja
  • przez internet do kariery
  • Informacja o bezdomnych zwierzętach
  • Ochrona danych osobowych
  • Biznes.gov.pl
  • Rozwijamy kompetencje cyfrowe
  • „Pozbądź się smogu w Gminie Mielec (kotły gazowe i ogrzewane biomasą”
  • Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
  • Dostępność Plus
  • Ochrona powietrza
  • Dostępna szkoła
  • Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
  • Granty PPGR
  • Uniwersytet Samorządności
  • Efektywność energetyczna budynków
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Konkurs fotograficzny
  • Rządowy Program Odbudowy Zabytków
Oficjalny serwis internetowy Gminy Mielec
Copyright © 2024 Gmina Mielec
Administracja: Łukasz Pezda

Polityka Prywatności
Deklaracja dostępności
Projekt i wykonanie HSI.pl