Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mielcu informuje, o możliwości zgłoszenia udziału w programie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2024, realizowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego. Osoby zainteresowane lub ich opiekunowie mogą dokonać zgłoszenia udziału poprzez wpisanie się na listę w tut. ośrodku do dnia 5 września 2023 r. Zgłoszenie uczestnictwa pozwoli na oszacowanie potrzeb w zakresie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej i przystąpienie Gminy Mielec do ww. programu. Podczas zgłoszenia udziału prosimy zabrać ze sobą orzeczenie o którym mowa poniżej. W celu uzyskania dodatkowych informacji zachęcamy do kontaktu z pracownikami Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu, ul. Głowackiego 5 pokój nr 1 – lub pod tel. nr 17 717 52 50.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie bezpłatnych usług asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, której adresatami są:
Usługi asystenta w szczególności mogą polegać na pomocy asystenta w:
W trakcie realizacji usług asystenta nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 901). W związku z ograniczonymi środkami na realizację zadania, wnioski będą rozpatrywane indywidualnie w kontekście sytuacji osoby niepełnosprawnej, tj. skali niepełnosprawności, samodzielności osoby, możliwości pomocy ze strony rodziny lub instytucji oraz konieczności zapewnienia wsparcia asystenta i osiągnięcia celu Programu.