^ do góry

Jesteś tutaj: Strona główna / Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
pobierz pdfa z artykułem
pobierz pdfa z artykułem
wydrukuj

Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Data powstania: 2022-10-11 13:50
Data modyfikacji: 2022-10-11 14:01
Wytworzył: Urząd Gminy Mielec

Krok po kroku

  1. Wypełnij wniosek o wpis do działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  2. Wypełnij oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  3. Podpisz oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, w przypadku wypełnienia we wniosku pola nieobowiązkowego.
  4. Zapłać opłatę skarbową w odpowiedniej wysokości. 
  5. Złóż wniosek wraz z oświadczeniami i dowodem uiszczenia opłaty skarbowej:
    1. Gmina Mielec, ul.Głowackiego 5, 39-300 Mielec,
    2. wyślij pocztą lub za pośrednictwem ePUAP.

 

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  2. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  3. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, w przypadku wypełnienia we wniosku pola nieobowiązkowego.
  4. Dowód zapłaty opłaty skarbowej.

 

Opłaty

  1. 50 zł - opłata skarbowa za wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (nie wnosi się dodatkowej opłaty za wydanie zaświadczenia o wpisaniu do rejestru).
  2. 25 zł - opłata skarbowa za zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej, dotyczącej rozszerzenia zakresu działalności objętej wpisem (tj. 50 % stawki określonej od wpisu).
  3. 17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o dokonaniu zmian danych zawartych w rejestrze oraz opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w rejestrze.
  4. 17 zł - opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury).
  5. 5 zł - opłata skarbowa za poświadczenie zgodności duplikatu, odpisu, wyciągu, wypisu lub kopii dokonane przez organ administracji samorządowej, od każdej pełnej lub zaczętej strony.

Opłatę skarbową zapłać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy:

Gmina Mielec, ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec

75 1240 1268 1111 0010 9624 5546 Pekao S.A

Jeśli nie uzyskasz wpisu do rejestru działalności regulowanej, urząd zwróci Ci opłatę skarbową. Wówczas musisz złożyć wniosek o zwrot opłaty skarbowej.

Zwolnione z opłaty skarbowej są:

  1. jednostki budżetowe,
  2. jednostki samorządu terytorialnego,
  3. organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
  4. osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej, albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.

 

Miejsce złożenia i odbioru

Miejsce złożenia wniosku:

  1. osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Mielec, ul. Głowackiego 5, 30-300 Mielec,
  2. za pośrednictwem poczty - na adres Gmina Mielec ul. Głowackiego 5,39-300 Mielec,
  3. za pośrednictwem platformy ePUAP – załatwianie wniosków, tj. korespondowanie z wnioskodawcą podczas ich procedowania, w tym załączanie dokumentów wytworzonych przez składającego wniosek, jak i ich ostateczne rozstrzyganie, jest również możliwe przez ePUAP.

Miejsce odbioru zaświadczenia:

  1. za pośrednictwem poczty,
  2. w Urzędzie Gminy Mielec:
    1. osobiście – po uprzednim uzgodnieniu z pracownikiem prowadzącym sprawę,
    2. przez pełnomocnika (osobę upoważnioną) za okazaniem dokumentu tożsamości i złożeniem pełnomocnictwa (upoważnienia) do odbioru dokumentu wraz z  potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.

 

Jednostka odpowiedzialna

Referat Środowiska i Gospodarki Przestrzennej
Anna Markowska-Stanos
tel. 17 774 56 38

 

Termin odpowiedzi

Do 7 dni od dnia złożenia wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej.

 

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji odmawiającej dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości możesz złożyć do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, ul. Św. Barbary 12, 39-400 Tarnobrzeg, za pośrednictwem Wójta Gminy Mielec, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

 

Informacje dodatkowe

  1. W przypadku stwierdzenia braku kompletu dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia wniosku w terminie nie krótszym niż 7 dni od otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku we wskazanym terminie skutkuje pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.
  2. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:
    • posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego,
    • utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
    • spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo transportowej.
  3. Wykreślenie przedsiębiorcy z rejestru następuje w przypadku:
    • na wniosek przedsiębiorcy w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności, po uzyskaniu informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy,
    • przedsiębiorca złożył oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania tej działalności niezgodne ze stanem faktycznym,
    • przedsiębiorca nie usunął naruszeń warunków wymaganych do wykonywania działalności regulowanej w wyznaczonym przez organ terminie,
    • stwierdzenia rażącego naruszenia warunków wymaganych do wykonywania działalności regulowanej przez przedsiębiorcę,
    • wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem,
    • stwierdzono trwałe zaprzestanie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej na terenie gminy objętej wpisem,
  4. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych. Należy złożyć wniosek o dokonanie zmiany we wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

 

Postawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  3. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
  4. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców
  5. Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
  6. Ustawa z dnia 5 lipca 2018 r. o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej i innych ułatwieniach związanych z sukcesją przedsiębiorstw
  7. Rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów
  8. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

 

Pliki do pobrania:

 
Autor: Pezda Łukasz
 
Ilość wyświetleń: 335




  • informacje dla rolników
  • BIP
  • EPUAP
  • Narodowe Siły Rezerwowe
  • Obsługa Osób Niesłyszących
  • podział gminy mielec na obwody i okręgi wyborcze
  • inwestycje i turystyka
  • Strategiczne Dokumenty dla Gminy Mielec
  • gospodarka komunalna
  • antykorupcja
  • przez internet do kariery
  • Informacja o bezdomnych zwierzętach
  • Ochrona danych osobowych
  • Biznes.gov.pl
  • Rozwijamy kompetencje cyfrowe
  • „Pozbądź się smogu w Gminie Mielec (kotły gazowe i ogrzewane biomasą”
  • Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
  • Dostępność Plus
  • Ochrona powietrza
  • Dostępna szkoła
  • Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
  • Granty PPGR
  • Uniwersytet Samorządności
  • Efektywność energetyczna budynków
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Konkurs fotograficzny
  • Rządowy Program Odbudowy Zabytków
Oficjalny serwis internetowy Gminy Mielec
Copyright © 2024 Gmina Mielec
Administracja: Łukasz Pezda

Polityka Prywatności
Deklaracja dostępności
Projekt i wykonanie HSI.pl