Zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
Przedmiotowe zezwolenie wydawane jest na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.).
Wniosek o udzielenie zezwolenia powinien zawierać:
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedzibę przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP);
- określenie przedmiotu i obszaru działalności;
- określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem;
- informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem;
- proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności;
- określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia;
- dokumenty potwierdzające gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stacje zlewne nieczystości ciekłych.
Wymagane dokumenty i miejsce składania
Do wniosku przedsiębiorca jest obowiązany dołączyć zaświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
Dokumenty należy składać w siedzibie Urzędu Gminy Mielec ul. Głowackiego 5 39-300 Mielec w godzinach pracy Urzędu.
Termin i sposób załatwienia sprawy
Niezwłocznie – nie później niż w terminie 30 dni od złożenia wymaganych dokumentów.
Opłaty
Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 1282 ze zm.) obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje od wydania zezwolenia (pozwolenia, koncesji) - z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na wykonywanie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości – 107,00 zł
Opłata może być dokonana na rachunek bankowy Gminy: 75 1240 1268 1111 0010 9624 5546
Sposób odwołania
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Wójta Gminy Mielec.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002r. w sprawie wymagań pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 193, poz. 1617).
- Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz.267 ze zm.),
- Uchwała NR IX/62/2015 Rady Gminy Mielec w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z terenu Gminy Mielec.
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy Mielec – Referat Środowiska i Gospodarki Przestrzennej
pok. 11, tel. 17 774 56 31
e-mail: sekretariat@ug.mielec.pl
Inne informacje
- Przed wydaniem zezwolenia pracownicy Urzędu mogą przeprowadzić oględziny w celu zweryfikowania informacji zawartych we wniosku, ze stanem faktycznym.
- Zgodnie z art. 7 ust. 3 a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t. j. Dz. U. z 2013 poz. 1399 ze zm.)
Ubiegając się o ww. zezwolenie, wniosek musi zawierać dodatkowo informacje dotyczące:
- należytego poziomu wykonywania usług:
- oznakowania w sposób trwały i widoczny nazwą firmy taboru samochodowego i specjalistycznego oraz sprzętu wykorzystywanego do świadczenia usług,
- w zakresie zachowania standardów sanitarnych wykonywanych usług i ochrony środowiska:
- posiadania aktualnych badań technicznych i świadectwa dopuszczenia do ruchu użytkowanych pojazdów.
Zezwolenia udziela się w drodze decyzji na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat