Od 2 stycznia 2017 r. w Urzędzie Gminy Mielec, ul. Głowackiego 5 rozpoczęła funkcjonowanie nieodpłatna pomoc prawna:
- w poniedziałki, wtorki, środy w godz. 8.00 do 12.00 - pokój nr 3,
- w czwartki i piątki – pokój nr 6.
Nieodpłatna pomoc prawna przysługuje osobom:
- poniżej 26 roku życia,
- seniorom mającym przynajmniej 65 lat,
- posiadaczom Karty Dużej Rodziny,
- korzystającym z pomocy społecznej,
- kombatantom i weteranom,
- osobom dotkniętym klęską żywiołową lub awarią techniczną,
- kobietom w ciąży
Pomoc prawna będzie polegała na poinformowaniu osoby uprawnionej o:
- obowiązującym stanie prawnym, przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach,
- sposobie rozwiązania jej problemu prawnego,
- pomocy w sporządzeniu projektu pisma w zakresie niezbędnym do udzielenia pomocy, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo-administracyjnym,
- sporządzeniu projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub o ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo-administracyjnym.
Uprawnieni będą mogli uzyskać informacje w zakresie: prawa pracy, przygotowania do rozpoczęcia działalności gospodarczej, prawa cywilnego, prawa karnego, prawa administracyjnego, prawa ubezpieczeń społecznych, prawa rodzinnego oraz prawa podatkowego z wyłączeniem spraw podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.