Zgodnie z przyjętą przez Sejm ustawą o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków każdy obywatel lub zarządca budynku jest zobowiązany złożyć deklarację dotyczącą posiadanego w budynku źródła/źródeł ciepła.
Głównym celem utworzenia bazy CEEB jest poprawa jakości powietrza – likwidacja głównej przyczyny zanieczyszczeń – emisji substancji powodujących smog.
Na złożenie deklaracji mieszkańcy mają czas do 30 czerwca 2022r w przypadku budynków już istniejących oraz 14 dni – w przypadku budynków nowo powstałych lub uruchomieniu w budynku nowego źródła ciepła.
Deklarację można złożyć drogą elektroniczną na stronie aplikacji ZONE Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego lub w wersji papierowej w Urzędzie Gminy Mielec, ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec (wniosek dostępny na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego).
Złożenie deklaracji jest obowiązkowe.
Więcej informacji na temat Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków oraz deklaracji można uzyskać na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego oraz w Urzędzie Gminy Mielec, pok. 11, lub pod nr tel. 17 774 56 31.
Dokumenty do pobrania: