Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 prowadzony jest od 1 kwietnia 2021 r. i potrwa do 30 września 2021 r.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań jest OBOWIĄZKOWY i w pełni realizowany przy użyciu interaktywnego formularza spisowego dostępnego na stronie GUS. Obowiązkiem spisowym objęte są:
Aby zapobiec sytuacji, w której zobowiązany do spisu mieszkaniec Polski nie ma możliwości dokonania samospisu (np. z powodu braku dostępu do urządzeń i Internetu), ustawa zobowiązuje następujące podmioty do udostępnienia odpowiedniego pomieszczenia i sprzętu do realizacji samospisu:
Lista miejsc, gdzie można dokonać samospisu dostępna jest na stronie "Jak można się spisać?".
W szczególnie uzasadnionych przypadkach (gdy osoba objęta obowiązkiem spisowym nie będzie mogła wypełnić w żaden sposób formularza elektronicznego) rachmistrze spisowi będą kontaktowali się z tymi osobami telefonicznie lub osobiście, aby pomóc w dopełnieniu obowiązku spisowego.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań w 2021 r. jest realizowany następującymi metodami
Po raz pierwszy w historii polskiej statystyki publicznej samospis internetowy jest obowiązkowy. Oczywiście jeśli ktoś (np. ze względu na zaawansowany wiek, stan zdrowia czy niepełnosprawność) nie będzie się w stanie samospisać, pomogą mu w tym rachmistrze – bezpośrednio i telefonicznie.
Przydatne informacje:
Urząd Gminy Mielec
ul. Głowackiego 5
39-300 Mielec
tel. 17 773 05 90
Skład GBS: